Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Turbosprężarka AHF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Turbosprężarka AHF

    W ramach porannego picia kubka czegos cieplego z ciekawosci sprawdzilem dane sprzedazy Skody aut w ostatnich latach. Dane niestety jednoznacznie wskazuja, ze w Polsce Skoda stala sie marka flotowa. Nie wiem jak jest w innych krajach.

    Ponizej dane dot. sprzedazy Octavii i Fabii za lata 2008-2013 (za caly 2014 jeszcze nie podali). Pierwsza liczba oznacza liczbe spzedanych aut klientow indywidualnym, a druga klientom flotowym. Przewaga tych drugich w przypadku Skody jest gigantyczna.

    Oto garść danych do przemyśleń. Wyraznie wskazuja, ze Skoda stala sie marka flotowa. Przewaga zakupu aut na firme w przypadku Skody jest kolosalna... Zarowno w przypadku Octavii jak i Fabii dominacja aut flotowych nastapila w 2010 roku i utrzymuje sie stale na bardzo wysokim poziomie (w przypadku Octavii to juz doszlo do poziomu floty 4/5 calej sprzedazy Octavii w Polsce, a klienci indywidualni zaledwie 1/5 sprzedazy!).

    OCTAVIA
    rok 2008 - klienci indywidualni - 6596 - zakupy na firmę - 7777
    rok 2009 - klienci indywidualni - 8310 - zakupy na firmę - 8424
    rok 2010 - klienci indywidualni - 6753 - zakupy na firmę - 10.768
    rok 2011 - klienci indywidualni - 6645 - zakupy na firmę - 9397
    rok 2012 - klienci indywidualni - 5935 - zakupy na firmę - 9704
    rok 2013 - klienci indywidualni - 3636 - zakupy na firmę - 7890
    rok 2014 (bez grudnia) - klienci indywidualni - 2763 - zakupy na firmę - 10.100

    FABIA
    rok 2008 - klienci indywidualni - 8977 - zakupy na firmę - 6139
    rok 2009 - klienci indywidualni - 5584 - zakupy na firmę - 4985
    rok 2010 - klienci indywidualni - 4595 - zakupy na firmę - 7346
    rok 2011 - klienci indywidualni - 4684 - zakupy na firmę - 6574
    rok 2012 - klienci indywidualni - 3948 - zakupy na firmę - 5795
    rok 2013 - klienci indywidualni - 3524 - zakupy na firmę - 8099
    rok 2014 (bez grudnia) - klienci indywidualni - 2902 - zakupy na firmę - 6742

  • #2
    [O1] Turbosprężarka AHF

    Witam
    Chciałbym sprawdzić luzy na wirniku w silniku AHF, ponieważ występuje u mnie gwizdanie z okolic turbiny na biegu jałowym podczas dodania gazu i spadku prędkości obrotowej ewidentnie narasta ten dzwięk taki fjjjjjj. Podałem przykładowe zdjęcie może mi ktoś doradzi mam problem z dostaniem się do opasek zaciskowych, co zdemontować by było łatwiej może ktoś ma jakiś patent by jak najszybciej i najprościej to zrobić. Są tam dwie opaski jak na fotce nr 1 i 2. Oczywiście bez wyciągania turbiny. pzdr. Nie posiadam kanału ani podnośnika.
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      Bez kanału sobie ręce pościerasz, ale jak sie uprzesz to sprawdzisz (odpowiednie szczypce ) . Tylko co Ci to da ?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz


      • #4
        Zamiast tak się mordować wolabym logi zrobic.
        Ile furmanka ma realnego przelotu ?
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz


        • #5
          Będę wiedział czy to jest powodem tego gwizdania, czy są luzy na wirniku?
          Co może być powodem gwizdania z okolic turbosprężarki? Mogą być inne przyczyny? Od czego zacząć diagnostykę.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez castokars
            Będę wiedział czy to jest powodem tego gwizdania, czy są luzy na wirniku?
            Co może być powodem gwizdania z okolic turbosprężarki? Mogą być inne przyczyny? Od czego zacząć diagnostykę.
            zrób logi dynamiczne, to najlepsza diagnostyka na początek.
            był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
            jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



            komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X